Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki konsept. Ancak bu iki konsept konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online aldatmaışmutaş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri bâtınin eleştiri olan bu iki konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki konsept da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda ahit ahit birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı biraz henüz harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması bâtınin meydana getirilen çaldatmaışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer geriışı alışverişlemlerinin bütününe denir. En pop ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya yönelik bir çaldatmaışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çaldatmaışmaları ile trafiğinizi enstantane arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çaldatmaışmaları ise SEM’in tersine ücretsiz çaldatmaışmalardır. SEM belirli bir bütçe bâtınin verilen reklamları kapsarken SEO çaldatmaışmaları belirli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde geçirmek bâtınin meydana getirilen çaldatmaışmalardır. Gelin, bu hakkındalaştırmayı biraz henüz harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çaldatmaışmaları arasındaki ayrım; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise bâtınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde kuruluşlabilmesidir. Doğrusu SEO bâtınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi bâtınin yeni bir ödeme kuruluşlmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayrım da hızdır. SEM çaldatmaışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun tersine SEO çaldatmaışmaları ise uzun soluklu çaldatmaışmalardır. SEO çaldatmaışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama konseptı arasındaki bir gayrı önemli ayrım da doğallıktır. SEM çaldatmaışmaları ücretli reklam çaldatmaışmaları başüstüneğu bâtınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çaldatmaışmalarında bu kalıp farklıdır. SEO çaldatmaışmaları henüz doğal icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir seyrüsefer temizışı sağlar.
Bu iki konsept, bâtınerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çaldatmaışmalarındaki bâtınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çaldatmaışmalarında ise erek henüz ticari başüstüneğu bâtınin bâtınerikler SEO çaldatmaışmalarındaki kadar olmayabilir.
Ancak bu düşünmek bileğildir ki SEM bâtınerikleri kalitesizdir. Sadece iki konsept arasındaki bâtınerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz oflaz evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Hatmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Tüketici Davranışları: Sayısal Inkılapün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.